Friday, November 21, 2014

Luahan yang tak dapat diluahkan..

Salam and afternoon guys!!

Ary nim Lyan nye story of  "The Last Thing in My Mind" sal ape yang tak terluah dari dalam aty Lyan. Actually bukan pasal Lyan sorang..sume orang pena rase camnie kan..There's sumethin' inside..U dun know why and what..but U feel uncomfortable inside.

Hidup kita nieyh takkan selalu kuat oll da times..takkan selalu happy..bahagia..tapi tiap kali kita bahagia..kuat..kita akan lupa masa kita susah and lemah..same cam Lyan..Lyan cuba untuk kuat..dan memang orang nampak Lyan kuat..mengatasi apa yang lyan hadapi..namun pada hakikatnya..bukan setiap masa Lyan kuat..kadang-kadang Lyan rase letey sangat..lemah sangat..Lyan rase na nanges pown ade..like I need sumone..nieyh pon rase na nanges..

Bile agaknya Lyan na jadi Lyan yang dulu...Lyan tahu..kesusahan kesedihan kekusutan Lyan nieyh akan berakhir satu hari nanty..Tapi Lyan terasa terlalu lama dah Lyan letey..kalu lah Lyan boleh buang hati..Lyan da buang da..sebab ta larat na layan perasaan..

Redha..Lyan cuba untuk redha..tapi Lyan ta taw..sebenarnya kenapa smpai skarang Lyan ta ley faham konsep and apply REDHA dalam masalah Lyan nieyh..Lyan setiap ary pujuk..mintak dengan yang Maha Esa untuk beri Lyan kekuatan..kesabaran dan segalanya yang Lyan perlukan..Lyan sebenarnya letey dengan diri Lyan..letey sebab na tunggu diri Lyan lupa segalanya..

Sebenarnya banyak Lyan jumpa dalam Lyan hilang sesuatu..na dibandingkan ujian yang Lyan hadapi kecik sangat la ngan ujian ditebing barat tuw..kene boom kebaboo sane sini..Umat Islam laen na tolong berperang same pown ta mampu hanya buat sekadar mampu jew la,.

Tapi ape yang Lyan hilang tuw..mengetuk-ngetuk pintu hati Lyan untuk selalu teringat..untuk merasa gundah..semuanya mainan syaitan kan..betulla bila kita ikut nafsu kita akan jadi lesu..sabarlah wahai hati..

Lyan ade baca satu ayat..dye cakap..kite selalu drive kete tyme ade kabuskan...slow-slow kite drive untuk sampai ke destinasi kitew..even slow kite sampai jugak..same la nan hidup Lyan..berkabus..kelam..ta nampak ape-ape..tapi Lyan kene gak slow-slow..Lyan percaya one day..Lyan akan sampai ke destinati itu jugak..bertahanlah Lyan..

Okeyla..doakan Lyan untuk jadi kuat ye..


Bye~~until we meet again. ---<@ Muaaahhhxx!!

No comments:

Post a Comment